Saturday, September 15, 2012

the broken heart make me had the strong heart???

adakah ht yg kecewa dpt menguatkan ht atau melemahkan ht????
aku bukanlah manusia yg berjaya...
kerna aku sering jatuh dalam lembah kegagalan
cuma kejayaan berada dipenghujung kejayaan..ye ak percaya
sbb time ak form 3 dulu..ak bnyk kali gagal paper math..ak sgt benci math..dgn cikgu math sekali  sbb plih kasih..
n then..it takes 2 years to buktikan bhw kegagalan itu x berakhir dgn kegagalan tp dgn kejayaan dimana
spm aku dpt A1 dalam paper math..berbanding pmr ak dpt sekadar lulus saja iaitu D..
DAN SEKARANG
ak dh hbs diploma..ingin menyambung degree pula..tp apakandaya...upu x mahukan ak berada di u
jd ak dh mcm org terhegeh2 nak msk u..msh dibiarkan perasaan kecewaku..mungkin ada diskriminasi disitu
ye ak faham..ada apa dgn nama noratika hashim?????bukan anak raja..bukan juga anak menteri..apatahlagi anak mereka sendiri...jd ak sekadar org yg gagal berada di menara gading buat kali ke2
bukanlah aku x bersyukur dgn apa yg ada....diploma???itu blom cukup utk aku sbg anak org kg lg miskin..tiada harta didunia ni melainkan keluarga terchenta..
ak teringin nak membuat ibuku tersenyum buat kali ke 2..ssh ke???ye,,upu menyusahkan aku
byangkanlah...stp ibu ak rasa ingin melihat anak mereka berjaya..inikan pula ibuku yg x pernah menjejakkan kaki ke sekolah..sure la dia nak tgk anak dia bjaya..bljr setinggi mungkin..mak ak x sekolah bukan sbb x mampu..maklumlah mak aku ni anak yatim piatu..nasib anak yatim piatu zaman dulu x sama dgn skrg..
klw la mak ak sekolah dulu..maaf kata...upu pon ak x apply kot..coz mak aku ada IQ yg tggi wpon dia x sekolah langsung..maybe sbb dia kacukan kot..
menurut dr.fadzilah khamsah..sekiranya kita belajar bhs asing,iq kite bertambah..
inikan pula darah daging pakistan bercampur melayu kacuk jugak kot...ak x pasti..lagilah iq tggi..cuma syg mak aku x skolah...
sedih mmg sedih x dpt msk u..tp klw itulah takdirnya..aku redha..
time ni lah ak dpt manja dan memanjakan mak ak..
klw dh msk u nt...ssh nak cuti lama2..
so say ALHAMDULILLAH...THANKS TO ALLAH..COZ U MAKE ME HAD A STRONG HEART..SMILE NO MORE TEARS..GOOD BYE UPU..
IN MY ANOTHER DREAM IS APPLY UPSI FOR NEXT TIME...JUST UPSI..PLESS UPSI,ACCEPT ME AS UR STUDENT'S FOR THE 2ND TIMES..HEHE..



0 comments: