Saturday, September 15, 2012

alasan yg aku rasa mcam x sesuai dgn aku knp aku direject

Antara faktor KEGAGALAN pelajar Lepasan Diploma/Setaraf mendapat tawaran : 
1. Tidak memiliki dan memenuhi Syarat Am Universiti; 
2. Tidak melepasi Syarat Khas Program; 
3. Tidak mengambil MUET atau tidak melepasi syarat MUET;
4. Tidak menghantar dokumen berketerangan sendiri yang lengkap kepada IPTA pilihan (pemilihan dan perakuan berdasarkan dokumen);
5. Memilih program pengajian yang tidak sama dengan bidang Diploma calon;
6.Tidak Tamat pengajian diperingkat Diploma; 
7. Memiliki keputusan SPM yang lemah dalam komponen tertentu; 
8. Dan sebagainya. 


syarat 1 ,2 memang lepas..
syarat 3...muet..ak dah amek..ak pilih kos kaunseling,bm sejarah je kot bukan TESL n bukan UIA ke USIM ke..UMT je kot...nak smp band 4 ke atas ke????
syarat 4...berabis duet buat pos ekspres..print out borang..fotostat sijil diploma bagai..hantar dh kot..
syara 5...yg kwn2 ak dpt pon xde kaitan pon dgn pendidikan awal kanak2...
syarat 6..ak dah konvo dah la..9 may 2012..bukan ijazah pelsu taw..ni real..pro canselor serahkan kpd aku..
syarat 7...ermm..malas nak cakap..spm aku bukan nak bangga diri lah..tp subjek yg diutamakan spt mathematics tu ak mmg dpt A1 lah..
syarat 8...dan sebagainya????????
mungkin ada diskriminasi disitu...we don't know..

anak saudara...anak kelahiran ngri uni tersebut???...anak keturunan kerabat diraja???

ups..maaf...tercelupar...

ok,dengan ini saya memohon ampun sekiranya mematah,meretak ht sesiapa..tujuan nya..ingin melepaskan ape yg terbuku dihati..mungkin blum rezeki ak nak merasa bljr degree lg..

insya'ALLAH..ak nak smbg di UPSI buat kali ke 2..itu pon klw UPSI..terima aku sebagai pelajarnya buat kali ke 2..

buat UPU..yes..u broke myheart n make me had a strong heart..tengs so much!!!!!

kuasa ALLAH tiada siapa yg boleh melawan..mungkin UPU perantaranya..

0 comments: