Sunday, May 22, 2011

Rindu zaman skolah


Ehem...assalamualaikum wbt

Sehat ka hangpa suma????harap sehat na..

Okeyh,x nak ckp utara dah..ckop..kang ade org gelakkan aku

Cite mula..

Aku rindu lah kat skolah aku

Rindu nak pakai seragam skolah

Bju kurung putih,kain biru muda,tudung putih(x sesengkat skolah bndr n x selaboh skolah agama)

Hari rabu agak istimewa

Pasal ak pakai baju kadet remaja sekolah(KRS)..warna hijau agak gelap..sape KRS,angkat tangan..

Rindu berator pepagi..dengar gosip2 hangat skolah,ape yg terjadi smlm n bakl terjadi..

Paling x best perhimpunan senyap..adoi,buhsan la...x dgar cikgu celoteh

Aku dtg skolah awal taw..lagi2 tahun ak nak amek exam besar

Ms PMR N SPM..

Sblm kol 7 kene g skolah,sbb ade kelas pagi..morning class..

Sbb mende 2 start kol 7..so,kene awal la bro...klw x,nt x sempat nak bincang soklan..

Kelas2 adalh utk memantapkan pemahaman kteorg terhadap pembelajaran di kls

So,lagipun pagi2 otak fresh...jd,otak pun mesti masyuk punyer...

Time PMR-

Subjek plg dibenci aku

Mathematics..coz,ak benci giler tgk buku math yg susah n serabot tuh..last2,nak dekat2 PMR baru dekatkan diri dgn mereka dgn yang terror math n cikgu math,klw x tiru dowang yg pandai je lebeh..sbb nak kir sendiri x dpt2 jwpnnyer..ssh taw..slalu je gagal..dok dpt gred E je,syukur ms pMR aku dapat D..kire ok r,dr gagal..sbb aku bonggok giler ms2..

Subjek yg digemari

Ofcoz,BM...aku suka mengarang..lagi2 cerpen..ceh,mcm sedap sgt cereka aku tuh..alhamdulillah subjek ni aku dpt A..

Time SPM

Subjek dibenci

Aku benci subjek ape ek???jap nak pikir...kali ni aku x benci dah mane2 subjek..cume aku rase kurang selesa dgn subjek BM...sbbnye aku ni nak kata mat salleh bukan,nak kate melayu celop pun bukan,jadi melayu tulen,tp....2lah,aku kurang ckit bab peri-peribahasa tuh...mak ai,ade yg aku x penah dengo..jd,time exam ak hentam je la wat ayat..padahal x tahu maksud tersirat..jd,spe nak kawen ngan aku tuh,x yah gune ayat2 kias..teros je eh..ak x paham sgt bahsa2 nih..blur2..(merepek suda)harap maaf..

Subjek digemari

Prinsip Akaun...semestinya...bukanlah nak berbangga tapi,ak mmg suka akaun taw..alhamdulillah aku dapat sijil LCCI...LONDON CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY INTERNATIONAL QUALITIFICATION..ko hade???ade kan..aku tahu korang bijak dari aku..klw xde pon,korg mesti ade akaun bank..hahaha..sje ek..nak graw kasar ngn korang..tebiat..

Terima kasih cikgu(nanti ade edisi utk cikgu kesayangan)

Okeyh...next

Ak rindu time rehat dgn kwn2..makan ns bungkus,sbb ns mak cik kanten...kurenggg la...

Wah,bnyk aku nak tulis,bnyk kenangan..nanti la..

Edisi cerita berakhir di sini..(cerita tergantong)

p/s: to be continued...so waiting 4 my belog eh

0 comments: